5 مرحله برای بهبود فرآیند بررسی پس‌زمینه

بررسی پیشینه یک بخش اساسی از فرآیند استخدام برای بسیاری از سازمان ها است. آنها کمک می کنند تا اطمینان حاصل شود که کارکنان بالقوه قابل اعتماد، قابل اعتماد و مناسب برای نقشی هستند که برای آن درخواست می کنند. با این حال، انجام بررسی‌های پس‌زمینه می‌تواند فرآیندی زمان‌بر و پیچیده باشد، مخصوصا اگر سیستمی برای مدیریت مؤثر فرآیند نداشته باشید. در اینجا پنج مرحله وجود دارد که می توانید برای بهبود فرآیند بررسی پیشینه خود بردارید و اطمینان حاصل کنید که بهترین نامزدها را برای سازمان خود استخدام می کنید.

مرحله 1: خط مشی بررسی پیشینه خود را تعریف کنید

اولین قدم در بهبود فرآیند بررسی پس‌زمینه، تعریف خط مشی بررسی پس‌زمینه است. این خط‌مشی باید انواع بررسی‌های پیشینه‌ای را که انجام می‌دهید، معیارهایی که برای تعیین اینکه کدام نامزدها تحت بررسی سوابق قرار می‌گیرند، و فرآیند انجام و بازبینی بررسی‌های سوابق استفاده می‌کنید، مشخص کند. داشتن یک خط مشی روشن کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که در روند بررسی سوابق خود ثابت قدم هستید و با همه نامزدها منصفانه رفتار می شود.

مرحله 2: ارائه دهنده بررسی پس زمینه مناسب را انتخاب کنید

گام بعدی این است که یک ارائه دهنده بررسی پیشینه انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند. بسیاری از ارائه دهندگان بررسی پیشینه در دسترس هستند، و مهم است که یکی را انتخاب کنید که معتبر، قابل اعتماد و با تجربه باشد. به دنبال ارائه‌دهنده‌ای باشید که طیف گسترده‌ای از خدمات بررسی سوابق، از جمله بررسی سوابق جنایی، تأیید اشتغال، تأیید تحصیلات، و بررسی مرجع را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، هزینه بررسی پیشینه و زمان برگشت نتایج را در نظر بگیرید.

مرحله 3: فرآیند بررسی پس زمینه را خودکار کنید

خودکارسازی فرآیند بررسی پیشینه می‌تواند به ساده‌سازی فرآیند استخدام و کاهش زمان و منابع مورد نیاز برای انجام بررسی‌ها کمک کند. به دنبال ارائه‌دهنده بررسی پس‌زمینه باشید که یک سیستم خودکار ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد به راحتی وضعیت بررسی‌های پس‌زمینه خود را سفارش داده و پیگیری کنید. این می‌تواند شامل پورتال‌های آنلاین و برنامه‌های تلفن همراه باشد که به داوطلبان امکان می‌دهد اطلاعات و رضایت خود را برای بررسی پیشینه ارسال کنند و به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ در مورد وضعیت چک‌ها ارائه می‌کنند.

مرحله 4: از یک فرم استاندارد برای بررسی پیشینه استفاده کنید

استفاده از یک فرم استاندارد برای بررسی سوابق می تواند به اطمینان از اینکه با همه نامزدها به طور مداوم رفتار می شود و اطلاعاتی که جمع آوری می کنید دقیق و کامل هستند کمک کند. این فرم باید شامل تمام فیلدهای لازم برای بررسی سوابق باشد، مانند نام نامزد، تاریخ تولد، شماره تامین اجتماعی و سایر اطلاعات شناسایی. علاوه بر این، فرم باید شامل آزادسازی مسئولیت و رضایت برای بررسی پیشینه، و همچنین هرگونه اطلاعات مرتبط دیگری باشد که باید جمع آوری کنید.

مرحله 5: نتایج بررسی پس زمینه را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید

هنگامی که نتایج بررسی پیشینه را دریافت کردید، مهم است که آنها را به دقت بررسی و تجزیه و تحلیل کنید. به دنبال هرگونه پرچم قرمز یا مغایرت در اطلاعات ارائه شده باشید و پیامدهای بالقوه هرگونه اطلاعات منفی یافت شده را در نظر بگیرید. همچنین مهم است که هنگام بررسی و استفاده از نتایج بررسی پیشینه اطمینان حاصل کنید که از تمام قوانین و مقررات قابل اجرا پیروی می کنید.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...